A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése
Kategóriák
Hírlevél
PIck Pack Pont

PPP személyes átvétel

 

Posta Kiszállítás

Fizetési megoldás
Termékajánló
Partnereink
Gyors keresés
Üzletág
Kategória

Parfümkereskedés

Fő kategória >Parfümkereskedés

KÖLNI, VAGY PARFÜM?

 

   "Illatszervásárlásnál feltűnhet, hogy az egyes termékek más kiszerelésben, más néven, és más áron kaphatók. A sajátmárkás, negyed literes golyós dezodor nyilván olcsóbb lesz, mint a hüvelykujjnyi ampullában árult Givenchy, és az illata is más – de mi ennek az oka?  

   A parfümök illatának intenzitása elsősorban az illóolaj-koncentrátumtól függ. A klasszikus parfüm, az Eau de Parfum például 15 százaléknyi illóolajat tartalmaz, míg az Eau de Toilette nagyjából 10 százaléknyit. A kölni (Cologne) illóolaj-tartalma 5 százalék. A parfümöket úgy tervezték, hogy csak keveset kelljen használni belőlük – így is elég átható lesz az illatuk –, míg a kölniket, a borotválkozás utáni arcszeszeket és testspray-ket gátlástalanabbul fröcskölhetjük magunkra.

   Kölnik és parfümök változatos illatokban kaphatók. A parfüm készítésekor inkább nőies illatokat használnak, például gyümölcsökből vagy virágokból sajtolt olajat. A kölnik tervezői inkább a férfiakat célozzák az erős fűszer- és pézsmaillatokkal. Ennek ellenére nem mondhatjuk, hogy a parfüm a nőknek, a kölni a férfiaknak való; mindkét nem nyugodtan használhatja mindkettőt, ha úgy tetszik.

   Az illatszereket többféle illatanyagból állítják össze. A parfümök általában több illóolajból készülnek; ezek egy réteget képeznek, és ahogy párolognak, a nap végére megváltozik az illatuk. Egy jobb parfümnek akár három rétege is lehet. A kölnik szintén több komponensű illatszerek, de jellemzően egyféle aroma jellemzi őket.

   A kiszerelés bármilyen lehet: mind kölnit, mind parfümöt árulnak illatszeres üvegben, spray formájában, vagy akár bőrre kenhető szilárd anyagként. A sötét vagy színezett üvegben tárolt minőségi illatszerek általában azért ilyenek, hogy hosszabb ideig megőrizzék az illatukat, így vásárláskor ezt is vegyük figyelembe, hacsak nem egy sötétkamrában fogjuk tárolni őket.

Általános igazság: minél magasabb egy illatszer illóolaj-tartalma, annál drágább; ez a komponens sokkal drágább, mint a parfümök és kölnik más összetevői (jellemzően alkohol és víz). Ez az oka, hogy a kölnik többnyire olcsóbbak egyes parfümöknél. Persze, ez alól is vannak kivételek: a nagyobb illatszergyártók márkás termékei mindig többe fognak kerülni.”


4711 [2 db]
4711
- Női parfümök [1 db]
Amouage [28 db]
Amouage
- Férfi parfümök [1 db]
- Női parfümök [13 db]
Antonio Banderas
- Férfi parfümök [6 db]
- Női parfümök [2 db]
Aquolina [13 db]
Aquolina
- Kozmetikumok [1 db]
- Női parfümök [8 db]
Azzaro [15 db]
Azzaro
- Férfi parfümök [3 db]
Baldessarini [4 db]
Baldessarini
- Férfi parfümök [2 db]
Balenciaga [3 db]
Balenciaga
- Kozmetikumok [1 db]
- Női parfümök [2 db]
Beckham [1 db]
Beckham
- Női parfümök [1 db]
Boucheron [2 db]
Boucheron
- Férfi parfümök [1 db]
- Női parfümök [1 db]
Britney Spears [5 db]
Britney Spears
- Női parfümök [5 db]
Burberry [16 db]
Burberry
- Férfi parfümök [7 db]
- Női parfümök [9 db]
Bvlgari [16 db]
Bvlgari
- Férfi parfümök [6 db]
- Női parfümök [10 db]
Cacharel [16 db]
Cacharel
- Női parfümök [10 db]
Calvin Klein [27 db]
Calvin Klein
- Férfi parfüm [12 db]
- Női parfüm [13 db]
Cartier [1 db]
Cartier
Chanel [94 db]
Chanel
- Férfi parfümök [7 db]
- Kozmetikumok [6 db]
- Női parfümök [15 db]
Chevignon [3 db]
Chevignon
- Férfi Parfümök [3 db]
Chloé [0 db]
Chloé
Chopard [0 db]
Chopard
Christian Dior [18 db]
Christian Dior
- Férfi parfümök [1 db]
- Kozmetikumok [0 db]
- Női parfümök [15 db]
Clinique [0 db]
Clinique
Custo [0 db]
Custo
Davidoff [1 db]
Davidoff
- Női parfümök [1 db]
Diesel [3 db]
Diesel
- Férfi parfümök [3 db]
Disney [0 db]
Disney
Dita von Teese [0 db]
Dita von Teese
Donna Karan [0 db]
Donna Karan
Dsquared [10 db]
Dsquared
- Férfi parfümök [5 db]
- Kozmetikumok [4 db]
- Női parfümök [1 db]
Ed Hardy [1 db]
Ed Hardy
- Férfi parfümök [1 db]
Elie Saab [0 db]
Elie Saab
Elizabeth Arden [2 db]
Elizabeth Arden
- Női parfümök [2 db]
Escada [13 db]
Escada
- Férfi parfümök [1 db]
- Női parfümök [11 db]
Estée Lauder [0 db]
Estée Lauder
Givenchy [4 db]
Givenchy
- Női parfümök [4 db]
Gucci [21 db]
Gucci
- Férfi parfümök [6 db]
- Női parfümök [7 db]
Guerlain [1 db]
Guerlain
Guy Laroche [2 db]
Guy Laroche
- Férfi parfümök [1 db]
- Női parfümök [1 db]
Hermes [0 db]
Hermes
Hugo Boss [130 db]
Hugo Boss
- Férfi parfümök [24 db]
- Női parfümök [16 db]
Issey Miyake [1 db]
Issey Miyake
- Férfi parfümök [1 db]
James Bond [5 db]
James Bond
- Férfi parfümök [2 db]
- Kozmetikumok [0 db]
- Női parfümök [1 db]
Jennifer Lopez [0 db]
Jennifer Lopez
Jesus Del Pozo [0 db]
Jesus Del Pozo
Jil Sander [0 db]
Jil Sander
Jimmy Choo [7 db]
Jimmy Choo
- Férfi parfümök [1 db]
- Női parfümök [5 db]
Joop! [0 db]
Joop!
Juicy Couture [8 db]
Juicy Couture
- Női parfümök [8 db]
Karl Lagerfeld [0 db]
Karl Lagerfeld
Kenzo [7 db]
Kenzo
- Férfi parfümök [5 db]
- Női parfümök [1 db]
KOZMETIKUMOK [182 db]
KOZMETIKUMOK
- Aquolina [1 db]
- Biotherm [0 db]
- Chanel [7 db]
- Christian Dior [0 db]
- Clarins [0 db]
- Clinique [3 db]
- Estée Lauder [11 db]
- Helena Rubinstein [0 db]
- L'Occitane [13 db]
- La Prairie [0 db]
- Lancome [5 db]
- Weleda [0 db]
- Yves Saint Laurent [0 db]
La Prairie [0 db]
La Prairie
Lacoste [3 db]
Lacoste
- Férfi parfümök [2 db]
- Női parfümök [1 db]
Lalique [0 db]
Lalique
Lancome [80 db]
Lancome
- Férfi parfümök [1 db]
- Kozmetikumok [0 db]
- Női parfümök [28 db]
Lanvin [0 db]
Lanvin
Laura Biagiotti [0 db]
Laura Biagiotti
Lolita Lempicka [0 db]
Lolita Lempicka
Marc Jacobs [0 db]
Marc Jacobs
Mexx [46 db]
Mexx
- Férfi parfümök [8 db]
- Női parfümök [6 db]
Michael Kors [0 db]
Michael Kors
Mont Blanc [0 db]
Mont Blanc
- Férfi parfümök [0 db]
Moschino [0 db]
Moschino
Naomi Campbell [0 db]
Naomi Campbell
Nike [0 db]
Nike
Nina Ricci [34 db]
Nina Ricci
- Női parfümök [14 db]
Paris Hilton [0 db]
Paris Hilton
Police [0 db]
Police
Prada [0 db]
Prada
Puma [0 db]
Puma
Ralph Lauren [0 db]
Ralph Lauren
Replay [0 db]
Replay
Roberto Cavalli [0 db]
Roberto Cavalli
s.Oliver [0 db]
s.Oliver
Salvador Dali [0 db]
Salvador Dali
Shakira [0 db]
Shakira
Shiseido [0 db]
Shiseido
Thierry Mugler [1 db]
Thierry Mugler
- Női parfümök [1 db]
Tom Ford [4 db]
Tom Ford
- Férfi parfümök [2 db]
- Női parfümök [2 db]
Tom Tailor [0 db]
Tom Tailor
Tommy Hilfiger [0 db]
Tommy Hilfiger
Tous [0 db]
Tous
Trussardi [63 db]
- Férfi parfümök [19 db]
- Női parfümök [8 db]
Valentino [0 db]
Valentino
Vera Wang [0 db]
Vera Wang
Versace [10 db]
Versace
- Férfi parfümök [3 db]
- Női parfümök [6 db]
Victor & Rolf [0 db]
Victor & Rolf
Zippo [0 db]
Zippo


A parfüm

„Az a nő, aki parfümöt nem visel, jövője sincsen.” Coco Chanel híres idézete mutatja azt, hogy a parfümök szerves részét képezik a mindennapi öltözékünknek, kihagyhatatlan kiegészítőként a legegyszerűbb öltözéket is sikkes vagy éppen vagány hangulatúvá tudják varázsolni. Szerencsére ma már bátran válogathatunk a különböző stílusú parfümök közül a parfümériák kínálatában, hiszen a legtöbb világmárka és divatház a parfümjeiken keresztül is a márka stílusát közvetítik. Manapság nem elég egy szépen megkomponált virágos illattal megjelenni, hiszen a parfüm használók igénylik a speciális hangulatú, kifejezetten karakteresre tervezett parfümöt, mellyel a személyiségük egy részét felerősíthetik. 

Mint minden illatszer, a parfüm is elsősorban a csábítás és a vonzalom kialakításának az egyik eszköze. Vannak olyan parfüm házak, melyek kifejezetten érzéki illatot szeretnek nyújtani rajongóiknak. Az elmúlt pár év legnagyobb parfüm sikere szintén a hódítani vágyókat ragadta meg: a Paco Rabanne által tervezett 1 Million szemtelenül pikáns és pimasz illat, mely a női orrokat sorra elcsábítja. a sikert meglovagolva a nők is kaptak hasonlóan lehengerlő fegyvert a férfiakkal szemben a Lady Million parfümszemélyében. Vagány és kifejezetten érzéki parfüm lett a szintén Paco Rabbane által megálmodott Black XS, mely az egyedi és meghökkentő illatjegyekkel lopta be magát a közönség „orrába”. 

Ha nem kifejezetten a hódítás a cél, hanem a nőies vagy éppen maszkulin egyéniség kihangsúlyozása a cél, akkor a parfümériák kínálatában a klasszikus parfüm házak kínálatában érdemes keresgélni. Letisztult elegancia és időtállóan sikkes stílus híveinek a Bvlgari parfümök nyújtanak jó alternatívát. Az Omnia sorozat hatalmas sikere is bebizonyította azt, hogy a nők szívesen viselnek visszafogottabb, elegánsabb illatokat hétköznapokon is. Az Omnia Crystalline parfüm kristálytiszta, letisztult illata szinte mindenkinek jól áll, könnyedén hordható és mesés üvege ajándékként is kiváló. Hasonló módon elegáns és roppant nőies parfüm a Versace ház Bright Crystal parfümje, mely az olasz sikk megtestesítője. 

A parfümériák toplistájának állandó szereplői a bájos és romantikus parfümök, melyek játékos és vidám gyümölcsös-virágos illatjegyeikkel kifejezetten jókedvet varázsolnak viselőjük – és a környezetük – arcára. Ha bájos parfümről beszélünk, Nina Ricci nagysikerű kis almája, a Nina jöhet először szóba édes és gourmand illatával, formás üvegével és bűbájos aromájával együtt. 

A frissítő és energiával feltöltő parfüm az utóbbi időkben egyre népszerűbbé vált. A fanyar, friss citrusos és zöld jegyekben gazdag illatok elsősorban a melegebb napokon nyújtanak frissítő élményt, köszönhetően a citrusos és gyógynövényes összetevőknek. Giorgio Armani a mediterrán életérzést keltette életre Acqua di Gio parfümjében, melyet a Szicília partjait övező tenger sós aromája és a szigetek sajátos illata ihletett. Szintén a mediterrán tengerpart és a napbarnított bőr hangulatát idézi Dolce & Gabbana olasz tervezőpáros nagy sikerű parfüm je, a Light Blue, mely a fanyar citrom aromáját mesterien mixeli a trópusi növényekkel. 

A parfümériák által kínált parfümök gazdag választékában kis odafigyeléssel bárki megtalálhatja a személyiségének, hangulatának megfelelő parfümöt.

Mit jelent az EDP - Eau de Parfum?

Az Eau de Parfum az egyik leggyakoribb és legnépszerűbb parfüm koncentráció, 10-30% közötti (leginkább 20%) parfümolaj tartalommal. Illata órákig tart, az alap illatjegyek akár 24 órán át is, így igen alkalmasak egész napi használatra.

Mit jelent az EDT - Eau de Toilette?

A másik leggyakoribb koncentráció. Az Eau de Parfum-nél kevesebb illatanyagot tartalmaz, 5-20% (jellemzően 10%), emiatt könnyedebb parfümfajta. Az Eau de Toilette általában olcsóbb, mint az Eau de Parfum. Illatuk szintén érezhető órákon át, de nem tart egész nap. Használata inkább esti alkalmakra ajánlott.

Mit jelent az EDC - Eau de Cologne?

Az Eau de Cologne eredetileg egy konkrét parfümmárka, amit a németországi Kölnben készítettek. Németországon kívül ez az elnevezés általában alacsony, 2-8%-os (leggyakrabban 5%) koncentrációjú parfümöt jelent. Magyarországon egy régies kifejezést, az "otkolon"-t használták erre.

Mit jelent az Aftershave illetve Aftershave balzsam?

Az aftershave, borotválkozás utáni arcszesz férfiaknak, mely hűsíti és ápolja a bőrt, miközben kellemes és csábító illatot biztosít. Az aftershave balzsam alkoholmentes, borotválkozás után tökéletesen hidratálja és nyugtatja a bőrt, finom és puha tapintást kölcsönözve neki. A parfümös borotválkozás utáni termékek 1-3%-ban tartalmaznak parfümolajokat.

Mik azok a feromonok?

A feromonok olyan vegyi anyagok, melyet az állatok illetve emberek szervezete termel, és tudat alatt érezhető jeleket közvetítenek fajtársaik felé, így kimagasló szerepe van a kommunikációban.

Az állatok például feromonjaik kibocsátásával jelölik meg területüket, általa ismerik fel fajtársaikat, a semleges, vagy ellenséges fajokat, és a feromonok segítségével találnak maguknak párt.

Az embereknél is - többek között - nagy szerepet játszik a párválasztás esetében. Amikor egy férfi vagy nő megérzi ezeket a hormonális-vegyi jeleket, automatikusan és ösztönösen válaszol rájuk anélkül, hogy valóban tudatosulna benne, mi is vonzza őt hozzád.

Milyen módon fejti ki hatását a feromonos parfüm?

A manapság kapható feromon tartalmú parfümöket nem úgy kell elképzelni, mint valami szerelmi varázsszert. Mindössze annyi szerepük van, hogy a már meglévő, saját feromonjainkat még aktívabbá tegyék.

A parfüm összetevői által intenzívebben érezhető feromonokat egy, az orr belsejében kb. 7-7.5 cm-re elhelyezkedő szerv a Vomerosanal Organ (VNO) érzékeli. Amikor a VNO észleli a feromont, egy válaszra késztető jelet küld az agynak. Tehát amikor a feromonról készült tanulmányokban gyakori a szaglás szerepének fejtegetése, nem is egy illatról van szó, hanem egy kémiai reakcióról, melynek a szaglószervünkben van a receptora.

Másképpen megfogalmazva, például a párválasztásnál, a feromonjaid hatására az ellenkező nem tudat alatti szinten ellenállhatatlanul vonzónak érezhet Téged, és fokozott izgatottság, érzelem ébredhet fel benne irántad.

Meddig tart a feromon parfüm hatása?

A feromonos parfüm kb. 7-10 órán keresztül marad aktív a testfelületen. Ruhán változó lehet.

 

 

Webáruház készítés